مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

We Spend More, But Have Less; We Buy More, But Enjoy It Less
مکتب خانه پارسی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

آیین دوست یابی در عصر دیجیتال!

مدیر | چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ

دوست یابی  یک از مشخصه های یک فرد اجتماعی می باشد فردی که در دوست یابی قدرتمند باشد ودوستانی شایسته وخوب در زندگی داشته باشد به موفقیتهای چشمگیری در زندگی دست پیدا می کند

چهار روش برای ارتباط بهتر و تاثیرگذاری بیشتر بر دیگران

دوست یابی : احتمالا برخی از شما کتاب آیین دوست یابی یا How to Win Friends And Influence People نوشته دیل کارنگی را مطالعه کرده اید. این کتاب که در سال ۱۹۳۶ منتشر شده، به زبانی ساده و جذاب، شیوه های صحیح برخوردهای اجتماعی و رفتارهای روزمره را آموزش می دهد.

در دنیای امروز و عصر دیجیتال، ارتباط با تعداد افراد بسیار بیشتر به سادگی امکان پذیر شده است، و شاید بتوان گفت از دیگر سو ترغیب آنها برای اعتماد به شما و قبول صحبت های تان به همان اندازه مشکل تر شده است.

برای مثال: اکنون که به دلیل وجود تکنولوژی های ارتباطی، تماس مستقیم چندانی با همکاران و دوستان تان ندارید، چگونه می توانید آنها را تحت تاثیر قرار داده و برای دنبال کردن مشتاقانه اهداف شرکت ترغیب کنید؟

مرکز آموزشی دیل کارنگی (Dale Carnegie Training) مکانی است که از ۱۰۰ سال پیش، به تعلیم رهبران و مدیران اجرایی مشاغل می پردازد و از شاگردان این مرکز می توان به بزرگانی چون Warren Buffett و Lee Iacocca اشاره کرد. اما این شرکت به مناسبت صدمین سال تاسیس، نسخه جدیدی از کتاب دیل کارنگی را با نام How to Win Friends & Influence People in the Digital Age یا «آیین دوست یابی در عصر دیجیتال» منتشر کرده که تمرکز آن بر رهبری و مدیریت در زمان حال است.

یکی از گردانندگان موسسه دیل کارنگی در این کتاب می گوید: «ما اکنون در دنیای پر سرعت دیجیتال زندگی می کنیم، جایی که ارزش کامل روابط انسانی برای مهارت های تجاری و کسب و کار مورد معامله قرار می گیرند.»

اما با تکیه بر ارتباطات و روابط دیجیتال بسیار سنگین دنیای امروز، شما معمولا برای تحت تاثیر قرار دادن و ترغیب افراد به شیوه ای موثر، راه دشواری را پیش رو دارید. طبق برنامه موسسه Dale Carnegie Training، بالاترین سطح تاثیر گذاری تنها از طریق اعتماد به دست می آید. حالا به چهار نکته اصلی  کتاب آیین دوست یابی در عصر دیجیتال ، برای جلب اعتماد دوستان و اطرافیان در دنیای دیجیتال جدید می پردازیم. چیزهایی که باید در دوست یابی در نظر داشته باشید.

________________________________________

 

۱. پرهیز از مجادله

اگر می خواهید دیگران را به شکلی واقعی و عمیق تحت تاثیر قرار دهید، لازم است که بیاموزید چگونه آنها را ترغیب کرده و برانگیزید؛ نه اینکه آنها را با بحث، استدلال و جدل راضی کرده یا شکست دهید. دیگران چگونه باید به شما اعتماد کنند، در حالی که شما دائما آنها را تحریک کرده و خشمگین می سازید؟

کتاب می گوید: «مشاجره و بحث با دیگران، به ندرت شما را به نتیجه می رساند. این برخوردها معمولا در حالی پایان می یابد که هر فرد درباره درستی حرف و نظر خود مصمم تر و قاطع تر شده است. ممکن است حق با شما باشد و شما کاملا درست بگویید، اما مشاجره و بحث کردن به همان اندازه بی فایده و شاید زیان آور است که شما کاملا در اشتباه باشید.»

خب، پس چگونه با افرادی که نظری مخالف دیدگاه ما دارند، رفتار کرده و کنار بیاییم؟ مدیران لازم است بیاموزند که چگونه «مانع بروز یک مباحثه خشونت آمیز، به جای یک مذاکره مبادی آداب و صحیح شوند.»

«در پایان اینکه شما باید برای وابستگی و اتکای متقابل، بیشتر از استقلال و بی نیازی از دیگران ارزش قائل شوید و بدانید که در روابط طولانی مدت، یک مذاکره محترمانه بسیار موثرتر از یک جنگ سخت ظالمانه است.»

حتی هنگامی که اطمینان دارید فرد مقابل کاملا اشتباه می کند، شما باید از گفتن این موضوع به صورت مستقیم و با صدای بلند خودداری کنید.

________________________________________

۲. خطاهای تان را به سرعت بپذیرید

بسیاری از ما هنگام انجام کار اشتباه، اوقات سختی را برای پذیرش آن پشت سر می گذاریم. به خصوص هنگامی که شما یک مدیر یا فردی با موقعیت بالا در شرکت باشید، این مورد بیشتر صدق می کند. اما اگر شما هنگام ارتکاب خطا یا اشتباه، آماده پذیرش آن باشید، ارتباطی موثر با تیم تان برقرار می کنید که نشان می دهد به آنها اهمیت می دهید و نگرانشان هستید. علاوه بر این، اخلاق و رفتار این چنینی شما بر دیگر افراد درون سازمان تان هم تاثیر خواهند گذاشت.

نویسنده کتاب می گوید: «اکنون اخبار منفی سریع تر از همیشه منتشر می شوند. اگر شما مرتکب اشتباهی شوید، بهتر است به جای اینکه انتشار خبرها را کنترل کنید، خطای تان را بپذیرید. پس همیشه سعی کنید سریعا و به شکل متقاعد کننده ای پاک شوید.»

________________________________________

۳. به دیگران بها دهید

هنگامی می خواهید دیگران بدانند شما یک رهبر و مدیر بزرگ هستید، ممکن است این موضوع برای تان تبدیل به عادت شود که تمام اعتبار و آبروی کار را برای خودتان بخواهید. اما با این کار هیچ دوستی نخواهید یافت و هیچگاه کارکنان وفاداری نخواهید داشت.

«بدترین اشتباه یک مدیر چه می تواند باشد؟ اگر از اطرافیان تان این سوال را بپرسید، پاسخ می دهند اینکه هنگام درست پیش رفتن کار تمام اعتبار آن را برای خودش محسوب کند و هنگام انجام کارهای اشتباه، سرزنش ها را نصیب دیگران کند… تنها چند پیام ساده و کوتاه، کارکنان را به سرعت به سمت دیگر داستان می راند.»

اعطای این اعتبار و بها به تیم تان نشان می دهد که شما از آنها سپاسگذار بوده و فرد حق شناسی هستید. این موضوع آنها را دلگرم می کند تا سخت تر و بیشتر برای تان کار کنند. در نتیجه شما در طولانی مدت موفقیت های بسیار بزرگتری را هم به دست خواهید آورد.»

________________________________________

۴. با شخصیت و جذاب باشید

شاید این ترسناک باشد که سرگذشت شخصی تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما بهتر است برای کسب بیشترین میزان اطمینان و اعتماد، اجازه دهید که دیگران احساس کنند شما را خوب می شناسند، حتی اگر اغلب اوقات با آنها برخوردی ندارید.

به مردم اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کرده و در تماس باشند.

«عصر دیجیتالی ما فرصت ها و امکانات فراوانی فراهم آورده تا درباره اینکه “چه کسی هستید” یا اینکه “شرکت تان سعی می کند چه باشد”، دیدگاهی صحیح و قابل اعتماد به مردم بدهید. و بدین گونه نقاط اشتراکی ایجاد می کنید که برای تان دورنمای یک دوستی نزدیکتر با دیگران را ترسیم می کنند.»

به طور کلی «وقتی سفر شما، سفر ما باشد، هر دوی مان مجبور می شویم تا ببینیم راه مان به کجا خواهد انجامید.»

نظرات  (۱)

عالی بود
پاسخ:
ممنون از لطفت ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی