مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

We Spend More, But Have Less; We Buy More, But Enjoy It Less
مکتب خانه پارسی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کابوسی به‌نام زبان انگلیسی

مدیر | چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲ ب.ظ

«یادگیری زبان دوم؛کابوسی به‌نام زبان انگلیسی» عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم زهرا کیان‌بخت است که در آن می‌خوانید:
زبان پنجره‌ای است که چشمان انسان را به روی جهان فراخ فرهنگ‌ها و تمدن‌های دیگر می‌گشاید و چشم‌اندازی به مراتب وسیع‌تر از سرزمین و فرهنگی که متعلق به آن است را در برابر دیدگانش می‌گسترد. مسلم است که در گذشته، استفاده از ابزار زبان، تا حد زیادی به برقراری ارتباط با افرادی که در یک منطقه می‌زیستند محدود بوده است و انسان‌ها، چندان خود را محتاج و ملزم به یادگیری دیگر زبان‌ها که متعلق به مردمان سایر سرزمین‌ها بود، نمی‌دیدند.

  • مدیر

«غدیر خم»

مدیر | چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ب.ظ

ماجرای غدیر خم در بعضى از روایات، به طور مفصّل و طولانى، در بعضى دیگر، به صورت مختصر و کوتاه، در بعضى، تنها به گوشه‌‌‏اى از داستان و در بعضى به گوشه دیگر آن اشاره شده است که از مجموع آنها به طور خلاصه چنین استفاده مى‌‌‏شود:

مراسم حجّة‌الوداع در آخرین سال عمر پیامبر گرامی صلى الله علیه و آله، با شکوه هر چه تمام‌تر، در حضور پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به پایان رسید؛ قلب‌ها در هاله‌‏اى از روحانیّت فرو رفته بود، و لذّت معنوى این عبادت بزرگ هنوز در ذائقه جان‌ها انعکاس داشت.

  • مدیر

اینترنت پرسرعت نخواستیم!

مدیر | چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ب.ظ

«اینترنت پرسرعت نخواستیم!» عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است ه در آن می‌خوانید:
آنقدر از لزوم اینترنت پرسرعت در رشد و توسعه همه جانبه کشور، در قالب "سرمقاله" و "نکته" گفتیم و نوشتیم که این موضوع به سوژه ای تکراری برایمان تبدیل شد و اینکه باز تاکید کنیم که کره پرسرعت ترین اینترنت وایران‌گران ترین اینترنت را درجهان دارند، دردی را دوا نمی کند.

اما واقعاً نمی توان از نقش غیرقابل انکار اینترنت در زندگی روزمره کنونی گذشت و آن را با سوژه هایی همچون سکه، دلار و تورم و ... مقایسه کرد.

  • مدیر

کوروش یا اسکندر.کدام ذوالقَرنَین است؟

مدیر | يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۶ ب.ظ

 

در احادیث اسلامی از مسجد ذوالقرنین نیز یاد شده است. مسجد و ساختمان بزرگی که درازای آن ۴۰۰ ذراع بوده، که در ساختمان آن از تخته‌های چوب و مس و الواح مسین استفاده شده است. درازاى هر تخته چوب ۲۲۴ ذراع و فاصله دو دیوار ۲۰۰ ذراع و بلندى دیوارها ۲۲ ذراع گفته شده است. و مجلسی به نقل از ثعلبی محل ساخت سد ذوالقرنین را "پایان شرقى سرزمین ترک‏" خوانده است.

  • مدیر

زندگی نامه شهید حسن باقری

مدیر | دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۹ ب.ظ

در میان افراد شاخص و نخبگان سال های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به عنوان یکی از بنیان گذاران مکتب دفاعی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی همواره درخششی خیره کننده‌ داشته است. چرا که در طی سالیان پس از جنگ، وی، نه تنها مورد اقبال و احترام مردم- به ویژه نویسندگان و هنرمندان جوان کشور- بوده، بلکه حتی سایر فرماندهان جنگ نیز پیوسته علاقه مند بوده اند تا اطلاعات جامع‌تری در خصوص حیات شخصی و حرفه ای این سردار سلحشور و با تدبیر دوران پر افتخار دفاع مقدس به‌دست آورند.

  • مدیر