مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

We Spend More, But Have Less; We Buy More, But Enjoy It Less
مکتب خانه پارسی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

نحوه کوک کردن گیتار - چگونه گیتار را کوک کنیم؟

مدیر | پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۱۴ ب.ظ

چگونه گیتارمان را خودمان کوک کنیم ؟ کوک کردن گیتار یکی از مباحث مهم در گیتار هست.شما باید یه گیتار کوک شده داشته باشید تا از همون پایه با صدای درست نت ها آشنا بشید.پس نباید به سادگی ازش گذشت.کوک کردنگیتار روشهای مختلفی داره که عبارتند از:

1- تیونر:دستگاه کاملی برای کوک گیتار ه و همه جا و توی همه موزیک استورها پیدا می شه.

2- دیا پازون: این وسیله صدای 6 تا سیم آزاد گیتار رو به شما میده و شما میتونید با شل و سفت کردن سیم ها اونها رو با نت مربوطه تطابق بدید.

3- روش گوشی: این روش رو بیشتر اونهایی که گوش قوی دارند وچند سال با گیتار کار کردن استفاده میکنند

4-روش کوک کردن یک سیم بر مبنای سیم قبلش: تو این روش ما باید صدای سیم ششم(نت آزاد می) رو بشناسیم.دراین روش ما سیم ششم گیتار(یعنی بالایی) را فرضی کوک میکنیم(طوری که صدای می بدهد) برای کوک کردن سیم پنجم، از اونجایی که سیم پنجم گیتار(یعنی سیم دومی از بالا)با باره پنجم سیم ششم، هم صدا هست این دو را با هم به صدا در می آوریم و سیم پنجم را شل وسفت میکنیم تا با باره پنجم سیم ششم هم صدا بشه. برای کوک کردن سیم چهارم هم به همین روش ، باره پنجم سیم پنجم را با سیم آزاد چهارم هم صدا میکنیم برای کوک کردن سیم سوم ، باره پنجم سیم چهارم را با سیم آزاد سوم هم صدا میکنیم. برای کوک کردن سیم دوم ، باره چهارم سیم سوم را با سیم آزاد دوم هم صدا میکنیم. برای کوک کردن سیم اول، باره پنجم سیم دوم را با سیم آزاد اول هم صدا میکنیم

5-نرم افزارهای مختلف: نرم افزارهای زیادی جهت کوک گیتار وجود داره از جمله مینی تیونر که لینک اون رو برای دانلود گذاشتم ،که حجم خیلی کمی هم داره و به راحتی دانلود میشه. !

دانلود مینی تیونر

 

نحوه کار با نرم افزار مینی تیونر : 6 نت در این نرم افزار قرار داره که از سمت چب به راست برابر با سیمهای گیتار از بالا به پایین میشن.

Eسمت چپ    سیم ششم گیتاره

A     سیم پنجم گیتاره

D    سیم چهارم گیتاره

G    سیم سوم گیتاره

B    سیم دوم گیتاره

E سمت راست   سیم اول گیتاره

شما برای کوک گیتار با این نرم افزار نیاز به یه میکروفون ساده دارید، میکروفون رو وصل کنید و روش  زیر رو انجام بدید:

برای کوک کردن سیم ششم (اولی از بالا) : روی نت E سمت چپ کلیک کنید ومیکروفون رو جلوی سیم ششم گرفته و به آرامی به سیم ششم ضربه بزنید ، اگه مثلث سمت راست نرم افزار روشن شد یعنی اینکه سیم شما خیلی سفته وباید اون رو شل کنید  تا به نقطه وسط برسه. حالا اگه مثلث سمت چپ نرم افزار روشن شد یعنی سیمتون شله وباید اون رو سفت کنید تا به نقطه وسط (0) برسه.

برای کوک سیم پنجم(دومی از بالا) هم دقیقاً همین عملیات بالا رو انجام بدید فقط با این تفاوت که روی نت A کلیک کنید.

برای کوک مابقی سیمها هم به همین روش پیش برید.

منبع : گیتاریست

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی