مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

مکتب خانه پارسی

مکتب خانه دریچه ای رو به علم و دانش

We Spend More, But Have Less; We Buy More, But Enjoy It Less
مکتب خانه پارسی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

"حیات طیبه" از نظر حجت الاسلام والمسلمین دادگر

مدیر | جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۳۸ ب.ظ

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در آیین افتتاحیه ی دومین مرحله از نخستین اردوی معرفتی ـ فرهنگی حیات طیبه، وی‍ژه ی دانشجو معلمان برادر دانشگاه فرهنگیان، با تبیین نقش دانشجو معلمان در تربیت و الگو شدن برای اصلاح جامعه و نسلی صالح، گفت: ارتقاء افکار دینی، پرسشگری، شور و نشاط، بهره گیری از فرصت جوانی، امید به زندگی، صفا و صمیمیت، نورانیت و  معنویت، توانمند سازی فعالان دانشجویی به عنوان افسران جنگ نرم، بصیرت افزایی و آشنایی دانشجو معلمان با رویکردهای فرهنگی-معرفتی از جمله اهداف برگزاری این اردو است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ص) و درود به روح امام خمینی(ره) و شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،  پیرامون دانشگاه فرهنگیان طی دو سال متوالی، خاطر نشان کرد: مهم ترین هدف از برگزاری این اردو، ایجاد زمینه برای توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای مباحث معرفتی و تربیتی و سیاسی و شاکله ی شخصیتی و هویتی معلمان است.

وی، ضمن تقدیر از حمایت های جدی سرپرست دانشگاه، همکاران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، اعضای شورای تخصصی فرهنگی، معاونت ها و همچنین تلاش پردیس شهید بهشتی، به عنوان ستاد اجرایی اردو در مشهد مقدس، تصریح کرد: تلاش کرده ایم، علیرغم محدودیت های موجود در منابع مالی، اقدام  ویِژ ه ی معرفتی و فرهنگی، برای دانشجومعلمان فعال و نخبه داشته باشیم و در مجموع، در بررسی نهایی به طرح معرفتی، فرهنگی حیات طیبه رسیدیم. 

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در تبیین مفهوم حیات طیبه، گفت: حیات طیبه، با توجه به ریشه دار بودن در قرآن و آموزه ها و روایات اهل بیت، زندگی سالم در همه ی ابعاد  است که با قناعت و کسب خشنودی خداوند ممکن می شود، اگر انسان عمل صالحی انجام دهد در آخرت نیز پاداش آن را دریافت خواهند کرد، لذاحیات طیبه، امری دست یافتنی است و در حیات طیبه علاوه بر بعد فردی و اجتماعی هم دنیای اسلام و هم اخرت انسان و هم روح و جسم انسان تامین است.

وی، خطاب به دانشجو معلمان حاضر در دوره ی حیات طیبه، افزود: رسالت معلمی بر دوش شماست و این نیاز به شناخت هویت  و کسب شایستگی های لازم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، با اشاره به ضرورت توجه به تحولات بین المللی از جمله عراق، مصر، سوریه، لبنان و فجایع غزه، خاطرنشان کرد: شما دانشجو معلمان، باید  به جریاناتی که در جهان در حال وقوع است نگاه و تحلیل جهانی داشته باشید و بی تفاوت نباشید، این نگاه جهانی و اهمیت به سرنوشت جهان اسلام امری ضروری است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، برگزاری این طرح در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را از توفیقات و عنایات الهی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این اردوی معرفتی و فرهنگی، نقطه عطفی در زمینه کسب شایستگی های لازم برای دانشجو معلمان و آغاز مهمی برای توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر در پایان سخنان خود، با تبیین برنامه های اردوی معرفتی، فرهنگی حیات طیبه؛ کلاس هاس اموزشی و معرفتی، مشاوره دانشجویی، پاتوق های دانشجویی، کرسی آزاد اندیشی، کمسیون های دانشجویی، کارگاه های اموزشی، میزگرد و تریبون آزاد، نمایشگاه های موضوعی متعدد، مسابقات ورزشی و فرهنگی، و برنامه های تفریحی و زیارتی را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که برای ارتقاء سطح معرفتی و فرهنگی و توانمند سازی دانشجومعلمان در ابعاد مختلف  و نیز استعدادیابی، جرات ورزی، تقویت روحیه ی مسئولیت پذیری و .... در نظر گرفته و پیش بینی شده است.

وی، کاهش حجم برنامه ها نسبت به اردوی حیات طیبه خواهران را به عنوان مهم ترین مشخصه ی بارز اردوی برادران برشمرد و تقویت ارتباطات شبکه ای دانشجویان با یکدیگر برای تبادل و روابط فرهنگی، صمیمیت و همدلی، هم افزایی را از جمله ی برکات این اردو برشمرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، از نیاز سنجی و ارزشیابی در این طرح به عنوان مبنای برنامه ریزی در فعالیت های فرهنگی و دینی و اجتماعی یاد نمود و بر آمادگی، حرکت، تقویت انگیزه در دل و درون برای نقش آفرینی در آرمانشهر مهدوی تأکید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی